Boicot european
În urma impunerii de tarife de către SUA asupra partenerilor comerciali, inclusiv Uniunea Europeană, branduri americane precum Tesla și McDonald’s au raportat o scădere a popularității în rândul europenilor. Această reacție este determinată de o opoziție tot mai puternică față de produsele „Made in USA”.
Instituții europene, precum Banca Centrală Europeană (BCE), observă că aceste tarife au condus la o reevaluare a preferințelor consumatorilor europeni, care evită din ce în ce mai mult produsele americane.
De la începutul mandatului precedent al unui anumit lider american, au apărut inițiative de boicotare a brandurilor americane la nivel local, inclusiv Heinz și Lays.
Tentativele de achiziționare a unor teritorii străine de către SUA au declanșat proteste ample în diverse state europene, inclusiv în Danemarca și Suedia. Utilizatorii de vehicule Tesla au exprimat critici față de conducătorul companiei.
BCE subliniază că atitudinile negative față de produsele americane s-au agravat odată cu redefinirea politicii comerciale globale de către țara respectivă. Uniunea Europeană a fost țintă directă, fiind acuzată că nu importă suficient de mult din SUA.
Europenii preferă alternative locale
Uniunea Europeană a răspuns prin tarife asupra unor produse americane. Deși a fost semnat un armistițiu temporar, tarife inițiale rămân în vigoare, lăsând posibilitatea reluării conflictului comercial.
Chiar și tarife reduse ar putea susține evitarea produselor americane, conform experților BCE, evidențiindu-se o modificare a preferințelor consumatorilor europeni.
Această tendință este vizibilă în rândul consumatorilor europeni din diverse categorii, inclusiv cei care pot permite produse mai scumpe. Aplicații mobile specifice au apărut în Germania și Italia pentru a ajuta consumatorii să identifice și să evite produsele americane, oferind alternative europene.
Scădere dramatică a vânzărilor Tesla
În mediul online, inițiative de boicotare a produselor americane sunt promovate, stimulând preferința pentru produsele locale. Această tendință influențează și consumul de servicii digitale.
Vânzările Tesla în Europa au scăzut semnificativ, un declin de 81% fiind înregistrat în Suedia. McDonald’s a raportat o creștere a atitudinilor negative față de marcile sale în Europa de Nord și Canada.
Directorul executiv al McDonald’s a menționat o ușoară scădere a vânzărilor în primul trimestru, dar un sentiment semnificativ antiamerican de 8–10 puncte procentuale în regiunile menționate.