Daniel David: Învățământ liceal – Epoca de piatră, nu Evul Mediu

daniel-david,-despre-invatamantul-liceal:-suntem-in-epoca-de-piatra,-nici-macar-evul-mediu daniel-david,-despre-invatamantul-liceal:-suntem-in-epoca-de-piatra,-nici-macar-evul-mediu
Daniel David, despre învățământul liceal: Suntem în Epoca de piatră, nici măcar Evul Mediu

Daniel David propune reforme rapide în învățământul liceal

Daniel David solicită modificări rapide în educația liceală. Ministrul subliniază necesitatea unor noi discipline, conținuturi, metode didactice și manuale pentru a îmbunătăți performanța în testele internaționale.

„În învățământul liceal, sistemul este în urmă, chiar dacă nu atinge nivelul veacului mediu. Este absolut necesară o schimbare rapidă.

Avem nevoie de noi discipline, de noi informații, de metode de predare modernizate și de manuale actualizate”, a declarat Daniel David marți, la prezentarea raportului OCDE.

Advertisement

Opinia ministrului educației despre evaluările internaționale

Ministrul educației a afirmat că, în procesul educațional, trebuie transferate competențe, precizând că „unii acordă prea multă importanță cunoștințelor memorate”.

Daniel David consideră că acest aspect este principalul motiv pentru care România nu obține rezultate remarcabile în evaluările internaționale precum TIMSS și PISA.

„Unii ne concentrăm excesiv pe informațiile declinate, uitând de celelalte componente importante, alții se axează pe abilități, neglijând cunoștințele teoretice. De ce sunt importante aceste abilități? Atunci ne mirăm că nu performăm în evaluările internaționale TIMSS sau PISA, care testează nu fragmente de competențe, ci competențe integrate, fie legate de conținut, fie de aplicabilitatea lor în viața reală, ca în cazul PISA”, a mai explicat ministrul educației.

Standardizarea notelor în sistemul educațional

Ministrul educației a menționat lipsa standardelor riguroase pentru acordarea notelor. Daniel David afirmă că o notă de 8 în Cluj poate reprezenta un nivel diferit față de aceeași notă în Satu Mare.

„Nu avem încă standarde precise pentru acordarea notelor. Astfel, o notă de 8 în Cluj poate să difere de o notă de 8 în Satu Mare sau în alte localități. Este vital să implementăm standarde clare pentru toți profesorii din sistemul educațional românesc. Abia apoi vom putea dezvolta un portofoliu educațional armonios”, a mai precizat el.

Recent, ministrul educației a declarat că ar prefera ca Evaluarea Națională din clasa a VIII-a să fie mai degrabă informativă, decât un instrument de selecție. Acesta menționează că o astfel de schimbare este posibilă doar cu o creștere a numărului de profesori calificați.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement