Zborul inaugural. MK 1 a redefinit performanța noilor avioane
Avionul fără pilot MK 1, de dimensiunea unui F-16, propulsat de un motor General Electric J85, a efectuat cu succes primul zbor. Imaginile surprind momentele-cheie: rularea pe pistă, decolarea la viteză mare și aterizarea lină.
Directorul executiv și cofondator Hermeus, AJ Piplica, a declarat: „MK 1 a stabilit un nou standard în dezvoltarea și operarea noilor aeronave. Sunt profund mândru de echipa noastră. Am demonstrat eficiența abordării noastre iterative. Dar acest succes este doar începutul.”
— Hermeus
Perspective pentru viitorul transportului aerian
Hermeus a proiectat și fabricat MK 1 într-un timp record, de doar 204 zile. Modelul MK 2 este deja în faza de dezvoltare pentru un zbor preconizat la sfârșitul anului 2025. Skyler Shuford, președinte și cofondator Hermeus, a precizat: „Datele obținute de la MK 1 sunt extrem de valoroase și le vom integra în dezvoltarea următoarei generații de avioane.”
La baza aeriană Edwards, sistemele de propulsie, combustibil, hidraulice și configurația de pilotaj la distanță ale MK 1 au fost rafinate și optimizate pentru potențiale aplicatii viitoare, inclusiv în transportul aerian comercial.
Viteze excepționale
MK 2 este conceput pentru a atinge viteze de cinci ori mai mari decât viteza sunetului, atingând Mach 2.5 (1918 mph). Această performanță ar scurta semnificativ timpul de zbor pe rute lungi, cum ar fi Londra-New York.
Hermeus a ales aeroportul Cecil din Jacksonville, Florida, drept nou centru de testare avansată a motoarelor, pregătindu-se pentru lansarea zborurilor comerciale hipersonice. Instalația High Enthalpy Air-Breathing Test (HEAT) va fi cea mai extinsă și performantă facilitată de testare a companiei.
Potrivit surselor specializate, facilitatea din Jacksonville va servi și ca bază pentru serviciile de testare ale zborurilor comerciale de mare viteză, începând din 2026.