Lorenzo Musetti a fost aproape de o descalificare nejustificată la Roland Garros după ce a lovit o arbitră de linie cu o minge direct în torace.
Jucătorul italian s-a temut că s-ar putea confrunta cu sancțiuni severe într-un moment crucial al meciului cu Frances Tiafoe. În timpul sferturilor de finală de la Roland Garros, Musetti s-a aflat într-o stare de frustrare și a aruncat o minge direct către pieptul unei arbitre de linie. Și-a dat imediat seama de greșeala sa și s-a grăbit să se scuze.
Lorenzo Musetti, evitat pedeapsa pentru gestul care i-ar fi putut aduce descalificarea
Italianul a experimentat un moment de nemulțumire în setul al doilea al meciului cu favoritul publicului, Frances Tiafoe. Într-un incident similar, Novak Djokovic a fost eliminat de la US Open, cu câțiva ani în urmă, însă arbitrul din acest meci a avut o atitudine mai indulgentă față de sportivul italian, care și-a recunoscut imediat greșeala și s-a asigurat că arbitra nu a fost grav afectată.
Musetti a primit mingea dintr-unul din copii de mingi și a aruncat-o cu forță direct către pieptul unei arbitre de linie, care nu a avut timp să se ferească. Din fericire, nu s-a întâmplat nimic grav, iar arbitra a putut continua activitatea, deși a primit o lovitură destul de puternică la o distanță mică.
Acest gest îl putea priva pe Musetti de cea mai importantă victorie la Roland Garros, care i-a asigurat calificarea în penultima fază. Adversarul său a contestat vehement gestul și a solicitat descalificarea adversarului, însă partida a continuat și italianul a triumfat după aproape trei ore de joc, cu scorul de 6-2, 4-6, 7-5, 6-2.
„Sunt convins că a fost o întâmplare nefericită. Recunosc că am fost îngrijorat când am văzut ce s-a întâmplat, deoarece nu am vrut să rănesc pe nimeni. M-am dus imediat să mă scuz față de arbitra de linie și mă cer scuze tuturor. Cred că era potrivit să primesc un avertisment, deoarece arbitrul principal a observat clar că nu a fost intenționat. Cred că din acest motiv m-a lăsat să continui partida”, a precizat Musetti într-o conferință de presă.
Frances Tiafoe, despre gestul adversarului său: „Mă surprinde”
Americanul a asistat la incidentul în care adversarul său a lovit arbitrul. Imaginile au surprins reacția sa. A solicitat insistent luarea unor măsuri împotriva italianului, dar acesta a scăpat doar cu un avertisment. Pentru Tiafoe, o descalificare ar fi fost benefică, mai ales că a părăsit competiția la finalul partidei.
„Desigur, a făcut acest lucru și nu s-a întâmplat nimic. Mă surprinde, dar așa stau lucrurile. Nu s-a întâmplat nimic, deci nu există nimic de reținut. Evident, nu există consecvență în aplicarea regulilor, dar așa stau lucrurile, se pare că nu s-a întâmplat nimic”, a declarat Tiafoe.
Redactor la Prosport din 2024, cu experiență în presa online de peste zece ani.
A colaborat cu diverse publicații.
citește mai mult