Pierderile financiare ale Wizz Air, în ciuda prețurilor reduse la combustibil, au dus la o scădere drastică a acțiunilor companiei la bursă (-28%).
Wizz Air a explicat rezultatele prin oprirea la sol a multor aeronave Airbus A320/A321neo, din cauza problemelor la motoare.
Datele pentru exercițiul financiar încheiat la 31 martie arată că profitul net a scăzut cu 41,5% față de anul anterior (aprilie 2023-martie 2024), la 213,9 milioane de euro. Scăderea se datorează creșterii cheltuielilor și restricțiilor operaționale cauzate de imobilizarea la sol a 42 de aeronave. Conform Wizz Air, costurile de întreținere, materiale și reparații au crescut cu aproape 16%.
Guvernul Ungariei acordă un împrumut Wizz Air
Valoarea profitului este mai mare decât previziunile pieței (163 milioane de euro, conform estimărilor generale), dar explicația rezidă în detaliile bilanțului financiar. Această depășire rezultă dintr-un sprijin fiscal mai substanțial (194,2 milioane de euro) decât cel alocat în 2024 (24,8 milioane de euro).
Profitul înainte de impozitare pentru exercițiul financiar 2025 a fost de doar 19,7 milioane de euro, față de 341,1 milioane în anul precedent, reprezentând o scădere de 94,2%.
Problema motoarelor
Wizz Air subliniază că problemele cu motoarele Pratt & Whitney, montate pe aeronavele Airbus A320neo și A321neo, au împiedicat planurile de expansiune.
În 2023, producătorul Rtx a inițiat o acțiune de rechemare pentru inspecția motoarelor, din cauza îngrijorărilor legate de contaminanții din aliajul utilizat la fabricarea turbinelor.
Wizz Air este cel mai afectat operator european din cauza acestei probleme, iar situația nu se anticipează a se îmbunătăți semnificativ în perioada 2025-2026, având în vedere cele 34 de aeronave imobilizate până în 30 septembrie.