Tesla a început testarea serviciului său de robotaxi în Austin, dar rezultatele inițiale nu sunt încurajatoare. Înregistrări video arată că vehiculele autonome ale companiei întâmpină probleme grave în trafic.
Exemplele includ frânări bruște la vederea autoturismelor de poliție parcate și deplasarea pe sens contrar, generând confuzie la ceilalți participanți la trafic. Aceste incidente, devenite virale online, au atras atenția autorităților de transport.
Autoritatea Națională pentru Siguranța Transportului pe Șosele solicită explicații de la Tesla
Administrația Națională pentru Siguranța Transportului pe Șosele (NHTSA) a solicitat clarificări de la Tesla în legătură cu incidentele recente. Compania nu a oferit până acum un răspuns oficial.
Serviciul de robotaxi Tesla din Austin folosește între 10 și 20 de vehicule Model Y echipate cu cea mai recentă versiune a software-ului FSD Unsupervised. Deși denumit „fără supraveghere”, fiecare automobil este condus de un operator uman în timpul funcționării.
Lansarea programului pilot a avut o influență pozitivă în piața bursieră, acțiunile Tesla crescând cu 8% lunar. Cu toate acestea, performanțele pe teren se dovedesc mai complexe decât previziunile.
Nu este prima dată când Elon Musk face promisiuni ambițioase legate de tehnologia autonomă. În 2015, a anunțat „autonomia completă” în trei ani, iar în 2019 a prezis un milion de robotaxi până în 2020. Aceste estimări nu s-au materializat.
În timp ce Tesla se confruntă cu provocări, concurenții evoluează. Waymo, o parte a Alphabet, a depășit 10 milioane de curse plătite luna trecută, iar în China, companii precum Apollo Go (Baidu) sau WeRide au implementat servicii comerciale de robotaxi.
Testele din Austin sunt limitate la zilele însorite și sunt oferite doar unui număr mic de utilizatori selectați. În astfel de condiții, pare că drumul către transportul complet autonom este mai dificil decât s-a anticipat.