Google încurajează utilizatorii YouTube Premium să împărtășească conținut video fără reclame cu prietenii lor. Aceștia pot trimite până la 10 legături către clipuri care pot fi vizionate fără anunțuri. Google testează dacă această metodă îi va determina pe utilizatori să se aboneze la YouTube Premium.

Cu toate că aceste legături pot fi distribuite public, există o limită a numărului de vizualizări fără reclame, fiecare clip putând fi vizionat de 10 ori, după care vor apărea reclamele. Compania monitorizează dacă această metodă este suficient de atractivă pentru a atrage noi abonați, în contextul competiției pe piața de streaming video.

Google utilizează strategii prin care recompensează abonamentele și descurajează utilizarea gratuită prin eliminarea reclamelor. Aceasta este o strategie de tip „morcov și băț”.

Advertisement

În cadrul experimentului nu sunt incluse genuri precum muzică, producții originale YouTube, clipuri YouTube Shorts, transmisiuni live, filme și emisiuni TV.

Google testează această funcție de distribuire în anumite țări (Argentina, Brazilia, Canada, Mexic, Turcia și Marea Britanie). Utilizatorii pot copia și împărtăși aceste legături pe aplicații de mesagerie sau alte platforme. Un contor afișează numărul de legături care mai pot fi distribuite.

Totodată, Google testează o nouă listă de recomandări YouTube, selectate algoritmic pentru a ține utilizatorii conectați mai mult pe platformă. Mai multe abonații înseamnă și mai multe venituri.

Aurelian Mihai

Sunt pasionat de tehnologie și gadgeturi. În timpul liber, urmăresc seriale SF, documentare și explorează diverse informații de interes.