Săptămâna Modei Ucrainene: 57 de branduri naționale la Kiev

saptamana-modei-ucrainene-revine-la-kiev-cu-57-de-branduri-nationale saptamana-modei-ucrainene-revine-la-kiev-cu-57-de-branduri-nationale
Săptămâna Modei Ucrainene revine la Kiev cu 57 de branduri naționale

Săptămâna Modei din Ucraina (UFW) se întoarce la Kiev. În perioada 4-8 septembrie, UFW va reuni 57 de mărci naționale care îşi vor prezenta creaţiile pentru femei şi bărbaţi, colecţiile primăvară-vară 2026, prin prezentări şi un salon profesional care urmăreşte reînvierea comenzilor internaţionale.

Întoarcerea la Kiev, sub amenințarea continuă a atacurilor ruseşti, transformă această săptămână a modei într-un gest de rezistenţă ce depăşeşte estetica, alinându-se diplomaţiei culturale a ţării.

“Moda, la fel ca întreaga cultură, are acum misiunea de a proteja identitatea noastră”, a declarat Iryna Danylevska, fondatoare şi CEO-ul UFW. Această ediţie primăvară-vară 2026 reprezintă a 28-a ediţie a platformei, lansată în 1997, pentru a descoperi talente şi a construi un ecosistem profesional.

Advertisement

De la începutul războiului, în februarie 2022, UFW a devenit o voce internaţională, organizând prezentări la Paris, Londra şi New York. După doi ani petrecuţi în afara ţării, săptămâna modei revine la sediul său, în centrul Kievului. Organizatorii consideră moda un instrument esenţial pentru securitatea naţională, contribuind la conservarea identităţii ucrainene.

Deschidere simbolică la Muzeul Naţional de Artă Bohdan

Evenimentul se va desfăşura pe parcursul a cinci zile, în diverse locaţii, combinând podiumul tradiţional cu expoziţii şi performanţe artistice. Deşi calendarul oficial va fi anunțat în august, se cunosc deja nume importante precum Frolov, Gunia Project, Gasanova, Nadya Dzyak, TG Botanical, The Coat by Katya Silchenko, J’amemme şi Viktoranisimov.

În contextul conflictului, industria textilă se confruntă cu restricții de producție, relocări forțate şi scăderi ale consumului intern. Cu toate acestea, exporturile şi comerțul online rămân canale principale de supravieţuire. Programul săptămânii subliniază identitatea prin legătura strânsă dintre modă şi artele vizuale.

Deschiderea simbolică va avea loc la Muzeul Naţional de Artă Bohdan și Varvara Khanenko, cu finala concursului pentru designeri tineri Look into the Future, ediția a XXVI-a. Colecțiile prezentate vor dialoga cu lucrările muzeului – un gest simbolic, având în vedere că instituția a fost afectată de bombardamentele din 2022 şi este acum un simbol al conservării patrimoniului cultural ucrainean.

Continuă programul „Feţe ale Eroilor”

Programul artistic se desfăşoară pe patru teme, îmbinând performanţe cu prezentări, pictură şi expoziţii. Dimensiunea solidarităţii este esențială: UFW include proiecte caritabile. În acest an, continuă programul „Feţe ale Eroilor”, ce finanţează intervenţii chirurgicale reconstructive pentru veteranii răniţi în război.

Evenimentul se va încheia pe 8 septembrie cu o conferinţă de business găzduită de magazinul universal TSUM, organizată împreună cu agenția de consultanță White Rabbit. Conferința va aborda provocările operate într-o economie de război: limitări ale materiilor prime, relocarea fabricilor, alternative de piaţă și strategii de comunicare în criză.

Scopul este elaborarea unui plan pentru următoarele 12 luni, cu obiective cum ar fi păstrarea locurilor de muncă – industria textilă ucraineană angajează peste 10.000 de profesioniști – şi menținerea lanțurilor de aprovizionare. Programul dedicat cumpărătorilor internaționali va facilita contracte comerciale și vizibilitatea globală.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement