Băluță inaugurează strada Europa Unită și promovează urbanismul inteligent prin crearea de rute noi în loc de repararea celor vechi

baluta-inaugureaza-strada-europa-unita:-urbanismul-inteligent-inseamna-sa-creezi-rute-noi,-nu-sa-carpesti-rute-vechi baluta-inaugureaza-strada-europa-unita:-urbanismul-inteligent-inseamna-sa-creezi-rute-noi,-nu-sa-carpesti-rute-vechi
Băluță inaugurează strada Europa Unită: Urbanismul inteligent înseamnă să creezi rute noi, nu să cârpești rute vechi

Daniel Băluță a declarat sâmbătă, într-o conferință de presă, finalizarea construcției și deschiderea noii străzi Europa Unită.

Imagine: Biroul de presă al Sectorului 4 al Municipiului București

Noua arteră rutieră a fost construită complet de la zero, pe o lungime de aproximativ 500 de metri. Leagă direct două bulevarde importante ale zonei: Șoseaua Berceni și Strada Emil Racoviță.

Advertisement

Strada se află în procesul legal de acordare a denumirii oficiale. Propunerea „Europa Unită” a fost deja transmisă de Sectorul 4 către Primăria Municipiului București (PMB). Urmează să fie aprobată printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.

Noua cale de circulație a fost realizată pe un teren expropriat, în colaborare cu PMB, ca răspuns la recomandările specialiștilor în trafic, afirmă Băluță.

Locuitorii pierdeau zilnic între 15 și 20 de minute în trafic

Se constataseră frecvent blocaje importante pe arterele principale din zona – la Fântâna Florilor, Piața Sudului, intersecția cu Strada Turnu Măgurele sau cea de la Apărătorii Patriei. Studii speciale au demonstrat necesitatea unor rute alternative pentru a fluidiza circulația și a facilita accesul către instituții și unități medicale din apropiere.

Imagine: Biroul de presă al Sectorului 4 al Municipiului București

„Fiecare dimineață, între Berceni și Racoviță, fiecare persoană pierdea între 15 și 20 de minute doar pentru a evita o distanță de aproape 2 kilometri. Aceasta reprezintă timp irosit din viața oamenilor. Strada Europa Unită are 500 de metri construiți de la zero, într-o zonă unde anterior erau doar terenuri neîngrijite. Acum avem o arteră cu utilități complete: electricitate, apă, canalizare, iluminat public, trotuare, o legătură reală între două bulevarde supraaglomerate, care acum respiră”, a explicat Băluță.

Edilul a menționat că proiectul din această zonă, din sudul Capitalei, reprezintă și un exemplu de bune practici în domeniul urbanismului.

„Acest proiect nu este doar o stradă, ci și o demonstrație că urbanismul inteligent implică crearea de direcții alternative, nu doar improvizarea celor existente. Așa ar trebui să se dezvolte tot Bucureștiul: rapid, eficient, coordonat. În prezent, însă, acest lucru nu se întâmplă, nu pentru că orașul ar fi prea mare pentru a fi administrat, ci pentru că este prea fragmentat pentru a funcționa eficient.

Imagine: Biroul de presă al Sectorului 4 al Municipiului București

Șase sectoare, o primărie generală și instituții care acționează separat. Rezultatul: blocaje, întârzieri, trafic sufocat. Pentru a îmbunătăți mobilitatea în întregul oraș, nu putem trata proiectele de trafic ca pe inițiative izolate. Este nevoie de un sistem integrat, un plan unitar și o coordonare efectivă”, a subliniat Daniel Băluță.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement