Funcția de conducere semi-autonomă (Nivel 3) de la Tesla, o caracteristică foarte populară, rămâne probabil o promisiune neîndeplinită pentru cumpărătorii de autoturisme de la mărcile Stellantis.

În timp ce Tesla a implementat, într-o oarecare măsură, această capacitate pe anumite modele (în anumite zone urbane), sistemul de asistență la conducere de Nivel 3 (complet autonom) a rămas un ideal greu de atins pentru alți producători auto. În zonele în care funcția a fost lansată (de exemplu, vehicule electrice din China), sistemul care permite șoferului să-și elibereze mâinile de pe volan nu a avut rezultate scontate, existând incidente grave.

Grupul Stellantis (care include mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall) a încercat, de asemenea, implementarea sistemelor de Nivel 3 de asistență la conducere. Experiența a fost însă dezamăgitoare, proiectul dovedindu-se prea costisitor și neavând certitudinea succesului:

Advertisement

Ceea ce a fost prezentat în februarie 2025 a fost tehnologia L3, pentru care există o cerere limitată pe piață, motiv pentru care nu a fost lansată, însă tehnologia este disponibilă și gata de implementare„, a declarat un purtător de cuvânt al Stellantis. Surse apropiate au afirmat că proiectul a fost suspendat și că nu se așteaptă lansarea acestuia.

Întrebați despre costurile și timpul investite, reprezentanții Stellantis au evitat un răspuns direct, declarând doar că „munca desfășurată la AutoDrive va ajuta dezvoltarea versiunilor viitoare”. Stellantis se bazează pe aiMotive, o companie tehnologică achiziționată în 2022, pentru a livra „generația următoare a programului AutoDrive”.

Stellantis nu a precizat data viitoarei lansări sau dacă noul sistem va include capabilități de asistență la conducere de Nivel 3.

Aurelian Mihai

Sunt pasionat de tehnologie și inovații. Articolul meu este parte din Zona IT. În timpul liber, apreciez seria SF, documentare și tot felul de știri tehnologice.