Creșterea TVA la 21%: Impactul asupra familiilor – Explicația lui Alexandru Chirilă

ce-inseamna-pentru-familii-cresterea-tva-ului-la-21%-alexandru-chirila-explica-impactul-real-la-raft-ce-inseamna-pentru-familii-cresterea-tva-ului-la-21%.-alexandru-chirila-explica-impactul-real-la-raft ce-inseamna-pentru-familii-cresterea-tva-ului-la-21%-alexandru-chirila-explica-impactul-real-la-raft-ce-inseamna-pentru-familii-cresterea-tva-ului-la-21%.-alexandru-chirila-explica-impactul-real-la-raft
Ce înseamnă pentru familii creșterea TVA-ului la 21%. Alexandru Chirilă explică impactul real la raft Ce înseamnă pentru familii creșterea TVA-ului la 21%. Alexandru Chirilă explică impactul real la raft

Expertul financiar Alexandru Chirilă, invitat în emisiunea „Pastila Financiară”, a explicat impactul majorării TVA-ului la 21% asupra familiilor și prețurilor din comerț. Specialistul a oferit exemple concrete de calcul, demonstrând modul în care modificarea nu influențează însă totalitatea sumei.

Formula de calcul a prețului final

În cadrul analizei, Alexandru Chirilă a evidențiat impactul direct al majorării TVA-ului asupra costurilor. El a ilustrat procesul de calcul al prețurilor cu un exemplu concret.

“Înțelegerea formulei prețului de vânzare este esențială: preț brut plus TVA. De exemplu, pentru un produs de 500 de lei. Împărțind 500 lei la 119%, obținem prețul brut de 420,16 lei. Majorarea TVA-ului nu se aplică asupra prețului total (500 lei), ci la prețul brut (aproximativ 420 lei). Astfel, la 500 de lei cu 21% TVA, se ajunge la 413 lei. Comparativ, 500 de lei cu TVA 19% înseamnă 420 lei; astăzi, 413 lei.”, a explicat Alexandru Chirilă.

Advertisement

Cheltuielile de bază și bunurile de larg consum, afectate prioritar

Expertul a subliniat că majorarea TVA-ului se reflectă imediat în facturi și prețurile de la raft. Există o varietate de abordări ale comercianților, unii adaptându-se la noul preț, și alții neadaptându-se. Acestea se pot observa în creșterea prețurilor la facturi pentru servicii de internet și telefonie mobilă , în timp ce în alte domenii, precum restaurante, marjele de profit ale comercianților au fost ajustate.

“Depinde foarte mult de deciziile vânzătorilor. Unii au absorbî creșterea TVA-ului reducându-și profitabilitatea. Alții au reflectat măritura direct. Acest aspect se poate observa la facturile de servicii de comunicații, precum internet și telefonie mobilă. În schimb, la restaurante, prețurile nu au crescut, ci antreprenorii au absorbit creșterea TVA-ului, reducându-și câștigurile. La bunurile de consum curent, observăm o ajustare a prețurilor, care însă nu e strict de 2%.”, a afirmat Chirilă.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement