Primele evaluări indică că comutatoarele care alimentează motoarele aeronavei au fost oprite imediat după decolare, ducând la o pierdere bruscă a puterii de propulsie. Aceste comenzi sunt vitale în timpul zborului, iar dezactivarea lor, intenționată sau accidentală, este neclară.
Această ipoteză este susținută de activarea sistemului de rezervă al motorului, în momentele premergătoare impactului cu clădirea de cămine. Tragedia a avut un bilanț de 260 de victime, inclusiv majoritatea pasagerilor.
Ancheta asupra accidentului aviatic al companiei Air India este coordonată de Biroul Indian pentru Investigarea Accidentelor Aeriene. Un raport preliminar este anticipat. Autoritățile indiene au oferit puține informații publicului, generând tensiuni cu omologii americani, în special în privința accesului la datele din cutiile negre ale aeronavei.
Pilotul principal al aeronavei, Sumeet Sabharwal, avea peste 10.000 ore de zbor, iar copilotul Clive Kunder deținea peste 3.400 ore. Air India a comunicat că familiile piloților nu doresc să comenteze.
Boeing, FAA și GE Aerospace colaboră cu autoritățile indiene, fără a emite până acum avertismente sau recomandări tehnice. Acest lucru sugerează că accidentul nu implică defecțiuni ale modelului Dreamliner, care până acum are un istoric bun de siguranță.