SHEIN avertizat de UE: Cum sunt păcăliți cumpărătorii online?

gigantul-chinez-shein,-avertizat-de-comisia-europeana-sa-respecte-legislatia-ue/cum-sunt-pacaliti-clientii-care-plaseaza-comenzi-online gigantul-chinez-shein,-avertizat-de-comisia-europeana-sa-respecte-legislatia-ue/cum-sunt-pacaliti-clientii-care-plaseaza-comenzi-online
Gigantul chinez SHEIN, avertizat de Comisia Europeană să respecte legislația UE/Cum sunt păcăliți clienții care plasează comenzi online

O platformă importantă de comerț electronic, Shein, a fost vizată de o investigație europeană privind practicile sale comerciale care ar putea încălca legislația europeană privind protecția consumatorilor.

Comisia Europeană a solicitat companiei să ajusteze practicile sale la standardele UE.

Reduceri false și presiuni asupra cumpărătorilor

Investigația acoperă o serie de practici, inclusiv:

Advertisement

  • Reduceri false, unde pretinsele oferte nu se bazează pe prețuri anterioare reale;
  • Presiuni asupra cumpărătorilor pentru finalizarea comenzilor folosind strategii precum termene restrictive;
  • Informații incomplete, inexacte sau înșelătoare;
  • Etichetarea înșelătoare a produselor;
  • Afirmații false despre durabilitate și date de contact insuficiente.

Autoritățile europene pentru protecția consumatorilor solicită clarificări suplimentare, inclusiv verificarea corectitudinii clasamentelor, recenziilor și evaluărilor produselor.

Totodată, se investighează dacă consumatorii sunt informați corect despre responsabilitatea companiei și a furnizorilor terți, precum și dacă drepturile consumatorilor sunt respectate în cazul vânzătorilor terți care nu sunt comercianti.

Respectarea normelor, o obligație pentru toate companii

„Toate companiile care își direcționează activitatea către consumatorii europeni trebuie să respecte legislația. Acțiunea noastră transmite clar că vom acționa ferm împotriva oricăror platforme de comerț electronic, indiferent de localizarea lor. Legislația privind protecția consumatorilor trebuie aplicată fără excepții.”, a declarat comisarul european Michael McGrath.

Shein are o lună la dispoziție pentru a răspunde și a propune măsuri pentru corectarea problemelor identificate. Reacția va determina modul în care autoritățile vor continua investigația.

În cazul în care compania nu se conformează, autoritățile naționale pot aplica sancțiuni financiare, proportionale cu cifra de afaceri a acesteia, în țările UE afectate.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement